BATTLE FIELD 3

 اگر چه ما در نقطه ای شمالی از جهان زندگی می كنیم و همه آرزو دارند كه به جایی گرم بروند و در حین بازیسازی موج سواری هم بكنند، ولی بیشتر ما دوست داریم همینجا بمانیم تا كاری كه عاشقش هستیم را انجام دهیم" طراح ارشد بازی آقای لارس گوستاوسون (Lars Gustavsson) این حرف را می زند. او از ابتدای كار استودیوی DICE با آن ها بوده و روی بیشتر Battlefieldها كار كرده است. او می گوید: "استودیو همان استودیو است، كاركنان آن همان كسانی هستند كه 1942 و Codename Eagle را ساختند. اگر صورت های سربازهای این بازی ها را به خاطر داشته باشید، می توانید با وارد شدن به استودیوی ما آن ها را شناسایی كنید". وقتی چندین سال با یك سری افراد كار كنید، عصاره اصلی تیم همانی می شود كه شما می خواهید و اگر هم افراد تازه ای به استودیو بیایند، این طرز فكر و ماهیت تیم به آن ها هم منتقل می شود. با این اوصاف، استودیوی DICE را می توان پایتخت سبك تیراندازی نظامی نامید كه به تجهیزات كاملی مجهز است، مثل موتور جدید Frostbite 2 و كار كردن روی بخش تک نفره و در همین حین خلق یك بخش چندنفره عظیم. در حقیقت DICE قصد دارد که پایه های سبك تیراندازی خود را محكم میخكوب كند و عنوانی برجسته به نام Battlefield 3 بسازد. در سال 2008 سبك First-Person Shooter در بین كنسول های آمریكایی و PC حدود 10 درصد كل را تشكیل می داد. طی دو سال این رقم به 20 درصد رسیده و این نشان می دهد که بازی های تیراندازی خیلی قوی تر از همیشه شده اند. این تنها یك Battlefield جدید نیست، این دنباله روی یك بازی افسانه ای PC است كه هنوز كه هنوزه مردم از آن لذت می برند. فعلا شخصیت های دوست داشتنی Bad Company كنار گذاشته شده اند تا DICE به سراغ جنگ بزرگتری برود. EA و DICE آنقدر به این بازی اطمینان دارند كه آن را در سالی كه بازی های عظیم دیوانه وار زیاد هستند، عرضه می كنند، یعنی همزمان با Gears of War 3 ،The Elder Scrolls V: Skyrim ،Batman: Arkham City و یك Call of Duty تایید نشده.

تخریب از نوع Destruction 3


Bad Company اولین بازی ای بود كه تخریب كامل دیوارها و اشیاء محیط را به تصویر كشید و Bad Company 2 كاملا یك خانه را با خاك یكسان می كرد. در Battlefield 3 استودیوی DICE نه تنها همان تخریب ها را می خواست، بلكه قصد دارد آن را فراتر ببرد. اینبار تمام محیط باید به صورت Real-Time قابل تخریب باشد و عظیم تر از قبل جلوه كند. با موتور Frostbite 2 هیچ چیزی در Battlefield 3 مصون از تخریب نیست. مثلا در یكی از دموهای بازی یك زلزله خیابان را از وسط دو نیم كرد و هفت ساختمان بزرگ با خاك یكسان شدند. وقتی آر.پی.جی به یك ساختمان شلیك می شود، تخریب كاملا واقعی را نشان می دهد. موج انفجار شیشه های اطراف را می شكند و نمای خارجی ساختمان را به هم می ریزد. در حقیقت DICE با این موتور می تواند بزرگترین برج جهان یعنی برج خلیف دبی را راحت با خاك یكسان كند. آقای گوستاو تیلبی (Gustav Tilleby) كارگردان بازی می گوید: "كاری كه ما در آینده خواهیم كرد، آنقدر بزرگ خواهد بود كه این صحنه ها در قیاس با آن همانند خراش انداختن روی سطح محیط است". تخریب به طور وحشتناك عظیم است، البته نباید انتظار چیزهای تخیلی مثل Split/Second را داشته باشید. آقای پاتری بک (Patrick Bach) تهیه كننده بازی می گوید: "همه چیز باید واقعی باشد. نمی شود همیشه در حین حركت و تیراندازی زلزله داشته باشیم. ما Set-Pieceهایی لازم داشتیم كه به درد محیط بخورند. صحنه های سینمایی فراتر از انفجار و انیمیشن های بزرگ. ایده های بسیار جالبی برای خود داریم".

صدای جنگ


قطعا Battlefield: Bad Company 2 یكی از بهترین صداگذاری های جنگی تاریخ را دارد، ولی بلند پروازی DICE در صداگذاری اوج بیشتری به خود گرفته است. برای Battlefield 3 صداگذار آن یعنی استفان استرندبرگ (Stefan Strandberg) برای ضبط صداهای بازی به میدان جنگ رفته اند. آن ها سر تمرین های نظامی ارتش سوئد حاضر شده اند و صدای مبارزات، تانك و هلیكوپتر را به بهترین نحو ضبط كرده اند. حتی صدای عبور گلوله در فاصله های مختلف هم ضبط شده تا مطمئن شوند كه صداگذاری بازی در واقعی ترین حالت خود قرار دارد. استرندبرگ صداگذار بازی می گوید: "وقتی در میدان جنگ هستید، صدای اسلحه ها خیلی ترسناك هستند و آوردن و القای آن در اسپیكرهای شما چالش برانگیز است كه ما قبلا انجام داده ایم و اینبار هم انجام خواهیم داد". وقتی تیم به استودیو بازگشت، آن ها تحقیقات فراوانی انجام دادند و دستور العمل جدیدی خلق كردند. آن ها به جای این كه صدا را برای صحنه های سینمایی خلق كنند، تصور كردند كه صدا را برای یك فیلم مستند جنگی می سازند. استرندبرگ می گوید: "صدای Battlefield 3 خیلی شفاف تر است، نویز كمی دارد و خیلی راحت تر موقعیت را برای بازیكن خلق می كند". با ضبط صدای تانك و هلیكوپتر بازیكن بهتر می تواند موقعیت خود را بسنجد و فاصله خطر را اندازه گیری كند. صدای پای سربازان در محیط های داخلی بیشتر از صدای تیراندازی سربازان خارج از آن مكان خواهد بود. حتی شما می توانید جهت حركت یك ماشین را هم با صدای آن بسنجید.


همه درگیر جنگ


برای شناخت بهتر مهمترین بخش بازی، یعنی بخش چندنفره مصاحبه ای را با آقای پاتریک بک تهیه كننده بازی می خوانیم.


GI: بازی Bad Company 2 خیلی سریع به بالای لیست Xbox Live رفت، ولی شما 6 ماه را بدون عرضه Map جدید برای بازی گذراندید. آیا برای Battlefield 3 هم چنین برنامه ای دارید؟


بک: ما تمركز زیادی روی بهتر كردن بازی داشتیم. صادقانه بگویم Bad Company 2 خیلی بهتر از انتظاراتی كه داشتیم عمل كرد و چنین موفقیتی را پیش بینی نمی كردیم. فروش بسیار بالایی داشتیم و به همین دلیل برنامه بزرگی تا قبل از آن نداشتیم. حال كه به گذشته نگاه می كنیم، می بینیم كه باید مضامین بیشتری برای بازی در نظر می گرفتیم. خوشبختانه حالا درس خود را یاد گرفته ایم و برنامه های بسیار جالبی برای جذب بازیكنان داریم.


GI: در BC2 بازیكنان وقتی تا Level 25 می رسیدند، دیگر ادامه نمی دادند، چون مضمونی دیگر برای باز كردن نبود. در مورد Battlefield 3 چطور؟


بک: همان طور كه قبلا گفتم، موفقیت BC2 را تا به این حد پیش بینی نمی كردیم. حتی فكر نمی كردیم بازیكنان به Level 22 برسند، حداقل نه به این سرعت. فكر نمی كردیم مردم اینقدر بازی خواهند كرد، ولی حال این مسائل را در نظر گرفته ایم تا چطور همه چیز را درست بچینیم. از آنجایی كه تعداد زیادی از مردم علاقه دارند مدت زیادی بازی كنند، ما مضامین Unlockable زیادی در بازی داریم تا وسعت بیشتری به آن ببخشیم. نه تنها اسلحه، بلكه مسائل بسیاری برای باز كردن داریم كه در Bad Company 2 نبود.


GI: یكی از نكات جذاب بخش چندنفره هویت دادن به شخصیت ها است. مثل Rainbow Six و یا Black Ops كه می توانید در آن ها اسلحه و شخصیت خود را Customize كنید. در Battlefield 3 چنین موضوعی تا چه حد پیش می رود؟


بک: كاری كه ما می كنیم، برای بیشتر حرفه ای شدن است. نمی خواهید مردم كاملا با شما متفاوت باشند. بازی در مورد نبرد تیم A با تیم B است و همه باید یك یونیفرم داشته باشند. پوشیدن لباس خرگوش صورتی شاید جالب باشد، ولی وقتی در محیط در حال حركت هستید تا دشمن را شناسایی كنید، این خیلی مسخره است و به نظر من یك بازی حرفه ای نباید این طور باشد. ما این قابلیت را به شما می دهیم كه شخصیت خود را از لحاظ بصری و فنی، مثلا مجهز كردن یونیفرم تغییر دهید، ولی به صورت كاملا نظامی.


افسانه جنگ


اینبار بر خلاف دو نسخه قبل، بخش داستانی هم برای بازی در نظر گرفته شده و اتفاقا داستان بازی بسیار غنی و درگیر كننده خواهد بود. متاسفانه DICE نمی خواهد چیزی از داستان لو برود و به همین دلیل چیز زیادی از بخش داستانی معلوم نیست، جز این كه بازی در موقعیتی سیاسی در آینده نه چندان دور اتفاق می افتد و هر بار از دید یك سرباز پیگیری می شود، چیزی شبیه به Call of Duty. در دموی نشان داده شده، بازی در خاورمیانه اتفاق می افتد و گفته شده خاورمیانه فقط یكی از محیط های بازی است و مكان ها، كشورها و مناطق بسیار زیاد و متنوعی در بازی خواهند بود. تهیه كننده بازی می گوید: "ما این توانایی را داریم كه تا هر جا كه می خواهیم، بازی را پیش ببریم. در مورد مناطق دیگر صحبت نمی كنیم تا خودتان آن ها را ببینید. كار ما محدود به ایران و مرزهای این كشور و عراق نیست و شما هر بار در یك منطقه هستید كه دلیل روشنی هم برای آن وجود دارد". بازی در مكان های مختلفی مثل تهران، نیویورك و پاریس اتفاق می افتد و شهرهای مرزی ایران با عراق هم جزو بازی هستند.

قدرت نزد PCبازها است


بازی 64 نفر را به صورت آنلاین پشتیبانی می كند و شما می توانید حتی زمین های خود را طراحی كنید. بسیاری از بازی ها پورتی از نسخه كنسولی هستند و حتی نسخه PC آن ها چند ماه بعد از نسخه كنسولی عرضه می شود، ولی قلب اصلی Battlefield 3 نسخه PC است. DICE معتقد است Battlefield طرفداران پر و پا قرص خود را دارد كه آن را با ماوس و كیبورد بازی می كنند. Lead Platform بازی در حقیقت PC است و تهیه كننده بازی می گوید: "ما این بازی را برای كنسول نمی سازیم و بعد روی PC پورتش كنیم. ابتدا روی نسخه PC تمركز می كنیم و سپس آن را روی كنسول می آوریم". مسلما نسخه PC از هر لحاظ از نسخه كنسولی بهتر خواهد بود و بخش چندنفره آن همراه با قابلیت ساختن در موتور بازی یكی از مضامین بزرگ بازی روی PC است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 1600
بازدید کل : 77104
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1