اخباری در مورد PSP 2


انگار همین دیروز بود. زمانی که سونی با عرضه کنسول دستی خود، ما را متعجب کرد. در حدود 6 سال از آن لحظه میگذرد و اکنون با نوع جدیدی از همان کنسول روبرو هستیم، دستگاهی که مدعی پیروز شدن در مقابل نینتندو و عرصه کنسول دستی است.

سونی در طی کنفرانسی در توکیو، کنسول جدید دستی خود یعنی PSP2 با نام مستعار NGP معرفی کرد. نمایش به طرز فوق العاده ای ادامه یافت. در جریان کنفرانس چندین بازی مختلف و جدید برای این کنسول تایید شدند و هم چنین لیست سازندگانی که قرار است برای این NGP بازی بسازند معرفی شد.

اندکی از Kaz Hirai، پیش از معرفی رسمی این کنسول، به تاریخ 22 دسامبر 2010:
رئیس کمپانی Sony Computer Entertainment، جناب Kaz Hirai، بر اطلاعات پیرامون PSP 2 افزود و اعلام کرد که این کنسول جدید دارای صفحه لمسی خواهد بود.

او در طی یک مصاحبه با New York Times اذعان داشت که اضافه شدن طرز کنترل جدید از طریق صفحه لمسی برای رقابت با کمپانی های نینتندو و اپل است.

"با توجه به نوع بازی، عناوینی وجود دارند که انجام دادن آنها از طریق صفحه لمسی بسیار عالی و سرگرم کننده خواهد بود. در سوی دیگر بازیهایی وجود دارند که انجام آنها بوسیله صفحه کلید واقعی روان تر و بهتر خواهد بود. همچنین، گمان میکنم بازیهایی نیز وجود خواهند داشت که انجام آنها از هر دو طریق امکان پذیر است."

Hirai در ادامه به این نکته اشاره کرد که پیشرفت بازیهای ویدیویی بر روی سیستم عامل Android و iPhone برای کنسول جدید کمپانی سونی به عنوان یک خطر تلقی نمیشود، بلکه یک رقابت محسوب میشود.

"ما کسانی را مشاهده میکنیم که به بازیهای ویدئویی علاقه ای نداشته اند و اکنون به طرفداران این گونه سرگرمی ها تبدیل شده اند. چنین چیزی نشان گر آن است که صنعت بازیهای ویدیویی در حال بزرگ شدن است."

در هر حال، Hirai با قاطعیت تمام گفت "هدف بازیهایی که بر روی سیستم عامل Android و پلتفورم های اپل وجود دارند با بازیهایی که مربوط به Sony Computer Entertainment و PlayStation میشوند کاملا متفاوت است."

شایعات در قبال PlayStation Phone این کمپانی نیز اندک نیست. Hirai مدت ها پیش وجود این وسیله را تایید کرد و ممکن است این تلفن همراه، به نام Xperia Play خوانده شود.

" ما نمیخواهیم که مردم این سوال را از ما بپرسند ؛ این که تفاوت بین PS Phone و PSP چیست. مضمون تنها پیام ما که فهم آن چندان سخت نیست، این است که این وسیله برای حفظ قدرت Playstation عرضه میگردد."

سونی این بار در کنسول خود از دو آنالوگ استفاده کرده است که استفاده از کنسول را بیش از پیش راحت تر و جذاب تر کرده است.

یک D-pad، دو دکمه ی زیرین L و R و همچنین دکمه های معروف و همیشگی Playstation یعنی دو دکمه ی START و SELECT و دکمه های تنظیم صدا (+/-) نیز کماکان بر روی کنسول وجود دارند. PSP2 از یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و سایز 960 در 544 پیکسل برخوردار است. این صحفه نمایش به طور همزمان قابلیت تشخص چندین انگشت (مالتی تاچ) را دارد که باعث میشود به هنگام استفاده از صفحه لمسی آن، به مشکلی بر نخورید.
همچنین در پشت کنسول نیز صفحه لمسی وجود دارد که کاربرد آن در بازی ها مختلف، متفاوت است.

NGP از یک CPU چهار هسته ای ARM Cortex-A9 core processor بسیار قوی و یک پردازشگر گرافیکی SGX543MP4+ بهره می برد.
از امکانات دیگر این کنسول میتوان به دو دوربین در جلو و پشت آن،اسپیکر های استریو، میکروفون و 6 موشن سنسور (سه سنور شتاب سنج و سه سنور ژیروسکوب- همانند چیزی که در دسته ی PS3 مشاهده کردیم) اشاره کرد. از قابلیت های ارتباطی این کنسول نیز میتوان به GPS ،Wi-Fi ،3G و بلوتوث اشاره کرد.

البته Andy House چند وقت پیش اعلام کرد تنها یک مدل PSP2 از قابلیت 3G برخودار خواهد بود. او اضافه کرد "که به هنگام انتشار این کنسول در انتهای سال 2011، چندین مدل مختلف از آن منتشر خواهد شد که تنها یک مدل آن هم از قابلیت Wi-Fi و هم قابلیت 3G برخودار است.

مدت زمان عمر و دوام باطری بعد از هر بار شارژ کردن نیز تا کنون 4 الی 6 ساعت برآورد و اعلام شده است که کمی ضعیف به نظر می رسد و تغییری نسبت به PSP نداشته است. قیمت این دستگاه نیز هنوز مشخص نشده است ولی آقای House در مصاحبه ای با سایت Eurogamer اعلام کرد که قیمت PSP2 مقرون به صرفه و به نسبت کنسول های دستی مناسب خواهد بود. شایعاتی مبنی بر قیمت این کنسول نیز پراکنده شده است که قیمت آن را 599 دلار تعیین کرده است. اما چندی پیش رئیس SCEI یعنی آقای Kaz Hirai در مورد شایعات قیمت و باطری اعلام کرد قیمت و مدت دوام باطری هنوز به طور دقیق مشخص نیست دقت کنید که این کنسول در حال حاضر یک نمونه اولیه است.

قرار است بازی های این کنسول بر روی فلش مموری ها عرضه شوند و دیگر از UMD استفاده نمیشود. سونی از بازی سازان خواسته است تا بازی های خود را بر روی این فلش مموری ها و یا به صورت دانلودی عرضه کننده ولی ممکن است امکان ساپرت بازی ها به صورت UMD نیز وجود داشته باشد. لیست ناشرین و سازندگان بازی برای این کنسول نیز در هنگام کنفرانس معرفی شد. کمپانی های معروفی همچون Rockstar ،Ubisoft ،Epic ،Capcom ،Konami و ... نیز در این لیست قرار دارند.

این لیست به شرح زیر است:

Acquire
Alvion (makers of Malicious)
AQ Interactive
Arc System Works
Arika
Artdink
Ascii Media Works
Atlus / Index Holdings
Capcom
Chunsoft
Craft & Meister (they’re making Earth Seeker for Wii)
CyberConnect2
D3 Publisher
Dimps
Edia (they make Maplus software for PSP)
Enterbrain
Falcom
From Software
Genki
Grasshopper Manufacture
GungHo Online Entertainment (remember Mimana?)
Gust
Hamster
Hudson
Idea Factory
Irem
Kadokawa Games
Kadokawa Shoten
Konami
Level-5
Marvelous
Media Five
Namco Bandai
Nippon Ichi Software
Now Production
Q Entertainment
Sega
SNK Playmore
Spike
Square Enix
SystemSoft Alpha
Takara Tomy
Tecmo Koei Games
Tose
Yukes
Activision
Capybara Games
Demiurge Studios
Epic Games
Far Sight Studios
Frima
High Voltage Software
Kung Fu Factory
Paramount Digital Entertainment
PopCap Games
Powerhead Games
Trendy Entertainment
Warner Bros. Interactive Entertainment
2K Games
2K Sports
Avalanche Studios
Climax Studios
Codemasters Software Company
Eurocom Developments
Eutechnyx
Exient
Firemint
Gameloft
Gusto Games
Home Entertainment Suppliers
Impromptu Software
Rebellion
Rockstar Games
Sidhe Interactive
Sumo Digital
Team 17 Software
Ubisoft Entertainment
Zen Studios

Kaz Hirai در جواب سوال وجود یا عدم وجود قابلیت 3D در PSP2 گفت ما تصمیم گرفتیم تا از فناوری 3D چشم پوشی کنیم حداقل در حال حاضر. او اضافه کرد "در حال حاضر در مورد فناوری 3D تمرکز ما بر روی PS3 است، زیرا قابلیت 3D بر روی تلویزیون های بزرگ بهترین تجربه ای است که گیمر ها میتوانند داشته باشند."

PSP2 بر خلاف PS3 و PSP از رابط کاربری XrossMediaBar استفاده نمی کند بلکه از یک interface جدید سازگار با صفحه نمایش لمسی شامل شبکه های مختلف و گوناگون ارتباطی در PSN به نام LiveArea بهره می برد. یکی از قسمت های جالب این رابط کاربری قسمت Near است که مکان شما روی نقشه و تمام کسانی که از این کنسول استفاده می کنند به همراه بازی های آنها و اطلاعات دیگر نشان می دهد. در این کنسول دستی همانند PS3 تروفی های (Trophies) مختلف برای هر بازی وجود دارد که ورود آن میتواند پیش زمینه ی رقابت بین افراد را ایجاد کند.

در طول کنفرانس و همچنین بعد از آن بازی هایی همچون انچرتد، لیتل بیگ پلنت، کیلزون و متال گر سالید معرفی شدند و در طی کنفرانس نیز تریلری از Uncharted و MGS جدید که پورت شده ی MGS4 است، به نمایش در آمد. در طی فیلم زنده ای که از بازی Uncharted به نمایش در آمد، کنترل ناتان بسیار نرم و روان بود. با وجود ناقص بودن بازی و قرار داشتن در مراحل ساخت اولیه گرافیک و نورپردازی، بازی بسیار زیبا طراحی شده است. با استفاده از صفحه لمسی کنسول شما توانایی بالا رفتن و پریدن با کلیک بر روی صفحه و همچنین دادن مسیر به ناتان را خواهید داشت برای مثال با کلیک بر روی صفحه و کشیدن آن به جای دلخواه ناتان به آنجا خواهد رفت! سنسور ها نیز در طول بازی نقش به سزایی دارند . با عقب و جلو بردن کنسول توانایی تاب خوردن با طناب و همچنین با تکان دادن دست راست و چپ خود در پشت کنسول، توانایی بالا رفتن از طناب را دارید.

لیست کامل بازی های معرفی شده عبارتند از:

Uncharted: Portable
Hustle Kings
Hot Shots Golf Next
Killzone
Wipeout
Resistance
LittleBigPlanet
Call of Duty
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Yakuza Of the End
Lost Planet 2

چند عکس زیبا......

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 1598
بازدید کل : 77102
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1