THE WITCHER 2 ASSASSINS OF THE KINGS
سال ها است که بازی در سبک نقش آفرینی ندیده ایم که از همه لحاظ همه فن حریف باشد و به تواند حرفی برای گفتن داشته باشد ولی استدیو بازی سازی CD Projekt به این طلسم خاتمه داد و توانست با ساخت نسخه دوم بازی The Witcher 2: Assassin’s of Kingsبه یکی از غول های نقش آفرینی ساز تبدیل شود. این استدیو در سال 2007 نسخه اول این بازی را به صورت انحصاری بر روی پلتفرم رایانه های شخصی به عرضه در آورد و توانست نمره های مطلوبی را از سوی منتقدان کسب کند.

اگر نسخه اول بازی را تجربه کرده باشید شما در شخص جرالت (Geralt) به ایفای نقش می پرداختید و ادا (Adda) دختر پادشاه شهر تمریا فولتست (Foltest) را نجات دادید و توانستید اعتماد وی را به خود جلب کنید، روح وجسم ادا توسط یک سری از هیولاها تسخیر شده بود و خوی آن ها را به خود گرفته بود ولی جرالت با داشتن قدرت جادویی خود توانست هیولاهای درون وی را نابود کند و روز بعد پس از بیدار شدن ادا، فهمید که وی به یک انسان کامل تبدیل شده استنسخه دوم بازی تقریبا از اواخر نسخه اول شروع می شود، جایی که بین فولتست و خانواده اش جنگی صورت می گیرد در این جا است که فولتست از جرالت برای کمک استفاده می کند تا به این جنگ خاتمه دهد.

 

شاید در نگاه اول داستانی کلیشه ای را داشته باشیم داستانی که در اکثر بازی های قدیمی روایت می شود، جنگی رخ داده است و یک قهرمان در میان سربازان پیدا می شود، قهرمانی که از قدرت های ما فوق طبیعت تبعیت می کند. قهرمان این نوع داستان ها با پیروزی در جنگ به احتمال زیاد به عنوان جانشین بعدی پادشاه انتخاب می شود و یک باره ثروتمند می گردد. ولی در داستان 
TW 2 از این خبر ها نیست، بازی از جایی شروع می شود که جرالت در زندان به سر می برد و پس از شکنجه دیدن، توسط یکی از دوستان اش به نام روچ (Roche) مورد بازجویی قرار می گیرد و وی از جرالت می خواهد تا داستان زندانی شدن اش را مو به مو برای وی تعریف کند و وی شروع به تعریف می کند...

فروچ همانطور که اطلاع داری شاه فولتست به کمک من توانست به جنگ خانوادگی خود پایان دهد و تا حدی این آشوب را آرام کردیم تا سر و کله آن اژدها پیدا شد و سعی بر نابودی ما داشت. شاید اطلاع نداشتی در آن زمان در مورد این که بچه های پادشاه گم شده بودند در یکی از این روز ها که به همراه شاه برای پس گرفتن آن ها رفته بودیم با تعدادی جادوگر مذاکره کردیم تا به مردی ژنده پوش رسیدیم، که بچه ها را در کناره خود نگه داشته بود. من به کنار پنجره رفتم تا از نمای شهر دیدن کنم که نا گهان متوجه یک حرکت غیر عادی شدم(!) مرده ژنده پوش عصای خود را انداخت و در حالتی که شاه داشت از وی فاصله می گرفت به پشت سرش آمد و با چاقوی خود شاه فولتست را با کام مرگ آشنا ساخت و من نتوانستم کاری برای پادشاه انجام دهم. در همین هنگام سربازان وارد صحنه جرم شدند و من را با جسد فولتست دیدند و دستگیر کردند."

فورچ با شنیدن این حرف ها و دیدن اشتیاق جرالت برای نابودی قاتل پادشاه ترتیب فرار وی را می دهد و در یک شب به وسیله ی کشتی از زندان فرار می کند تا به دنبال قاتل فولتست بگردد، شاید این تنها مشکل جرالت نباشد وی در رویا های خود نابودی اش را با چشمان اش مشاهده می کند و به دنبال سوالاتی می گردد که در ذهن پریشان اش شکل گرفته اند، با پیشروی در بازی این کابوس های شوم واضح تر می شوند ولی باز جرالت را با یک مشت سوال بی جواب تنها می گذارند
.



معمولا بازی های نقش آفرینی که ساخته می شوند، از گرافیک بالایی برخوردا نیستند و بیشتر سعی می شود که بر روی گیم پلی و داستان آن ها کار شود ولی این بار CD Projektیک بازی تمام عیار را ارائه کرده است و شاهد گرافیک بالایی در این بازی هستیم که تا به حال رقیبی برای آن خلق نشده است. موتور به کار گرفته شده در این بازی Red Engineنام دارد که نشان داده است می تواند موتور گرافیکی قابل قبولی باشد ولی ایراد هایی دارد که در این بازی نیز اثر خود را گذاشته استطراحی شخصیت های بازی خوب می باشند و به خوبی آثار زخم، چین و چروک و سایر علائم را در آن ها مشاهده کرده اید برای مثال هنگامی که جرالت شکنجه می شود می توانید آثار زخم های حاصل از شلاق ها را بر پشت وی نظاره کنیدطراحی محیط های بازی نیز در نوع خود بسیار عالی کار شده اند، جنگل ها را می توان بهترین مثال برای نشان دادن گرافیک بازی دانست، طراحی دهکده ها نیز قابل قبول می باشند ولی آن کیفیت لازم را دارا نیستند، نور پردازی ها و تکسچر های فوق العاده همچنین Draw to Distance ها در این بازی از دیگر نکاتی است که TW2 را به یک بازی بی نظیر تبدیل کرده است. شاید بزرگترین و اصلی ترین مشکل گرافیکی این بازی وجود باگ هایی باشد که در بازی آزار دهنده هستند و مخاطب را در کنترل شخصیت اذیت می کندهمچنین در شب هنگام و در ارتفاعات کمی مه قابل رویت می باشد و مانع دید شما می شوند.

همچنین در بازی از خاصیت موشن بلور استفاده شده است به نحوی که با تکان دادن سریع دوربین فوکس صفحه کم می شود و پس از مدتی همه چیز به حالت عادی خود باز می گردد یا زمانی که جرالت مشروب می نوشد وضوح صفحه از بین می رود و مدام در بازی تلو تلو می خورید همانند بازی GTA IV. موجودات بازی نیز از هوش مصنوعی و طراحی خوبی برخوردار هستند، یک دسته از این موجودات از لحاظ نوع راه رفتن و حرکت به آدم ها شباهت دارند و می توان آن ها را قدرتمند ترین دشمنان جرالت دانست، باس های مد نظر در بازی نیز از قدرت مطلوبی برخوردار هستند و بعضی از آن ها فوق العاده عظیم الجثه می باشند. همچنین لباس های مورد استفاده در بازی متناسب با لباس ها و فرهنگ های مردمان آن زمان می باشد و سعی شده است تا حدی تخریب پذیری را وارد بازی کنند برای مثال در صحنه ای از بازی اژدهایی به شما حمله ور می شد و با آتش خود ضمن حمله به شما محیط را نیز تخریب می کرد البته این تخریب پذیری ها بیشتر طبق روال بازی انجام می گیرند.

مهم ترین بخش در سبک نقش آفرینی گیم پلی آن می باشد که باعث متمایز شدن این سبک از سایر سبک های موجود در بازار بازی های ویدیویی شده است، در اوایل به وجود آمدن این سبک؛ بیشتر در بازی سعی می شد از معما ها استفاده شود تا مبارزات ولی رفته رفته این تم از بین رفت و شاهد هستیم که بازی های نقش آفرینی از آن تم کلاسیک بودن اشان خارج می شوند و به سوی بازی های اکشن قدم بر می دارنداز این سری بازی های می توان به سری Mass Effect اشاره کرد که سراسر جنگ و نبرد می باشد. بازی The Witcher 2 نیز یکی از همین عناوینی می باشد که جنگ ها و نبرد های آن بیشتر از معما ها و سوال و جواب ها می باشدبرخی از جنگ و مبارزات بازی به صورت تن به تن صورت می گیرند و شما باید با زدن دکمه های مورد نظر حریف را از پای در آورید این عمل در کشتن برخی از غول های بازی نیز به کار گرفته می شود یا این که با به کار بردن بعضی از Magic ها بر روی دشمنان می توانید از فینیشینگ های مخصوص جرالت استفاده کنید و کار را برای خود راحت تر کنید. در نبرد ها قدرت های جادویی نقش به سزایی در عملکرد جرالت دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 7 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 1610
بازدید کل : 77114
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1