UNCHARTED 3

 

مصاحبه با کریستوف بالسترا رئیس Naughty Dog

سایت JVN درباره موفقیت های Uncharted2 و چگونگی تولید Uncharted 3 با آقای کریستوف بالسترا (Christophe Balestra) رئیس استودیوی Naughty Dog مصاحبه ای را انجام داده که نظر شما را به آن جلب می کنیم.

 

 

JVN: موفقیت Uncharted 2 را چطور تجربه كردید؟


بالسترا: Uncharted 2 یك بازی خیلی استثنائی برای ما بود، چون موفقیت بزرگی كسب كرد و همه از آن لذت بردند.خیلی فوق العاده بود، چون امتیازهای بسیار بالایی كسب كردیم و جوایز زیادی بردیم و ركوردهای زیادی را شكستیم. سخت بود كه سریع پس از Uncharted 2 باز به مرحله ساخت برویم، پس به یك تعطیلات رفتیم و پس از استراحت دوباره سر ساخت Uncharted 3 بازگشتیم.


JVN: بازی Uncharted چه چیزی را برای شما تغییر داد. تحقیق بیشتر؟ آیا فشار بیشتری حس می كنید؟


بالسترا: ما سریعا بعد از Uncharted 2 كار را شروع كردیم و به فضای بیشتری احتیاج داشتیم. تست بخش تك نفره و چندنفره كار مشكلی بود كه ما برای Uncharted 2 انتظار نداشتیم و باید به جایی بزرگتر می رفتیم. كارمندها هم زیادتر شده اند و ما واقعا می خواستیم استودیوی Motion-Capture خودمان را داشته باشیم. دلایل زیادی برای این كار داشتیم و همچنین می خواستیم یك تئاتر بزرگ داشته باشیم كه بازی را هر چند وقت یك بار در آن بررسی كنیم. در مورد فشار، نه ما هیچ فشاری حس نمی كنیم. اگر از همان ابتدا كار را درست پیش ببریم، در مواقع دشوار مشكلی نداریم.


JVN: بازی Uncharted 3 در صحرا اتفاق می افتد. آیا از همان ابتدا می خواستید تغییر مكان بدهید؟


بالسترا: بله، می خواستیم چشم انداز جدیدی خلق كنیم. خیلی بد بود كه در مكانی باشیم كه مردم در حال حاضر تجربه كرده اند. بله، در این بیابان شن وجود دارد و ما بیابان را می خواستیم، چون می توانستیم كارهای زیادی با آن انجام دهیم. نمی توانیم فعلا در مورد آن صحبت كنیم، ولی چالش خوبی در بخش تكنیكی بود. ما یك فضای غیر معمول می خواستیم چون نیتن (Nathan) یك جستجوگر گنج است و باید یك فضای غیرمعمول برای آن داشت. در بازی فرانسه هم وجود دارد كه قلعه ای كه در دمو مشاهده كردید در اصل در فرانسه است و همچنین بیابان های خاورمیانه هم در بازی وجود دارند.


JVN: مرحله ای كه مشاهده كردیم، قلعه ای را نشان می داد كه آتش گرفته بود. آتش واقعا از نظر تكنیكی دیدنی بود. چطور توانستید رشد بیشتری نسبت به Uncharted 2 داشته باشید؟


بالسترا: شن یك المان جدید در Uncharted است، ولی آتش هم موضوعی بود كه ما خیلی روی آن كار كردیم. این كار خیلی سخت بود و ما هنوز افرادی را داریم كه مسائل تكنیكی را بیشتر ارتقاء می دهند. رابطه خوبی بین برنامه نویسان و Artistها وجود دارد. این بدین معنی است كه كارها خیلی هماهنگ تر شده و ما Shaderهای جدیدی هم نوشتیم. اما مسائل تكنیكی چیزی نیست كه مردم از آن ها لذت ببرند و ما در این بازی چیزی خلق كرده ایم كه در Unchartedهای گذشته مشاهده نكرده اید.

JVN: بخش چندنفره در Uncharted 3 خیلی باید بزرگ باشد. درست است؟


بالسترا: نمی توانیم در مورد بخش چندنفره Uncharted 3 صحبت كنیم، ولی خیلی بلند پروازانه در این بخش كار كرده ایم. واقعا تجربه ای متفاوت و زیبا در این بخش خواهید داشت كه فعلا نمی توانم چیزی در مورد آن بگویم.


JVN: انیمیشن ها خیلی بهتر شده و كار بیشتری روی آن ها كرده اید. می توانید در مورد آن صحبت كنید؟


بالسترا: انیمیشن چیزی بود كه ما از همان ابتدا كار روی آن را آغاز كردیم. ما سیستم انیمیشن خود را بدون هیچ نگرانی در پنج سال ساخته ایم و این بار می خواهیم فراتر از قبل برویم. مثلا در مرحله قلعه، نیتن و سالی (Sully) خم می شوند، سرفه می كنند و هر بار انیمیشن آن ها متفاوت تر از قبل است. خیلی چیزها را نشان نداده ایم، مثلا نیتن دستش را به دیوار می گیرد و... این كارها خیلی سخت بود، ولی ما می خواستیم در هر لحظه سرگرمی تازه ای را تجربه كنید. این موضوع شخصیت ها را خیلی واقعی تر نشان می دهد.


JVN: در مورد شخصیت ها صحبت كردید، ما Sully را در دمو دیدیم. آیا شخصیت های دیگر هم باز با نیتن روبرو می شوند؟


بالستر: رفیق های او در این بازی هستند. ما هیچ وقت نیتن را تنها نمی گذاریم و همیشه كسانی همراه با او هستند. در Uncharted 3 او زمان بیشتری با Sully می گذراند. می خواهیم در مورد رابطه آن ها بیشتر توضیح دهیم. در Uncharted 2 ما متوجه شدیم كه بازیكن ها می خواستند مراحل بیشتری با Sully ‌باشند. پس نیتن همیشه با یكی خواهد بود، یا با Sully یا با كسان دیگر.


JVN: قلعه ای كه در فرانسه دیدیم آیا واقعی است؟


بالسترا: نام قلعه Cheateau است، ولی واقعی نیست. البته مردم فرانسه وقتی بازی را انجام دهند، خوشحال خواهند شد، چون مردمی داریم كه در بازی، فرانسوی صحبت می كنند.

JVN: در مورد آتلانتیس زیر شن، آیا از افسانه خاصی الهام گرفتید؟


بالسترا: از لارنس عربستان (Lawrence of Arabia) الهام گرفتیم. او به فرانسه و خاورمیانه می رود و دریک را به دنبال خود می كشاند.


JVN: آیا نیتن به دنبال ریشه خود می گردد و قصد دارد فرانسیس دریک (Francis Drake) را پیدا كنید؟


بالستر: او هنوز به دنبال اجداد خود می گردد و در آینده بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد و در این شماره قسمتی از ماجراجویی او پیدا كردن ریشه های خود است. در حقیقت رابطه ای بین لارنس عربستان و دریک وجود دارد. نیتن به دنبال این است كه چه كسی است. در این مورد بیشتر در آینده صحبت خواهیم كرد.


JVN: آیا از نظر تكنیكی می توان فراتر از Uncharted 2 روی PS3 بازی ساخت؟


بالسترا: ما همیشه می خواستیم تكنولوژی را پیشرفت دهیم و این نوعی سرگرمی برای ما است. ما این را روی PS1 ،‌PS2 و PS3 انجام داده ایم. این برند مورد علاقه ما است. ما همانند ماشین های فرمول 1 روی بازی كار می كنیم و شناخت خیلی خوبی با SPUها داریم كه قلب PS3 است. شما كیفیتی بسیار بالاتر خواهید دید و در حقیقت مرحله قلعه در نسخه قبل امكان پذیر نبود. البته همه چیز تكنولوژی نیست و ما هوش مصنوعی (AI) باهوش تری داریم. پس در نتیجه ما در تمام بخش ها تكنولوژی را پیشرفت داده ایم.

JVN: شما در ساخت Uncharted 3 به نظر خیلی آرام تر می رسید.

بالسترا: (خنده) خب بله، دیگر ترسی را كه زمان Uncharted 2 داشتیم ندارم. ما با ایده هایی می آییم كه به نظر غیر ممكن هستند، ولی وقتی به خاطر می آوریم كه همیشه توانستیم این كارها را انجام دهیم، احساس بهتری دارم.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 7 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 911
بازدید ماه : 1606
بازدید کل : 77110
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1